Odpowiedzi

2010-03-29T19:15:37+02:00
A. 3-y < 5+y-2y
-y-y+2y<5-3
0>4
Brak rozwiązania
b. 5(2x+3) > 2(x-3)+x
5x+15>2x-6+x
2x>-21 /÷2
x>-10,5
c. -3x(z-2)-2 ≤ z-5-4z
-3xz+2x-2≤ z-5-4z
-3xz ≤ -3z-3-2x
d. 7y-2(y-4) ≥ 6-(2-y)
7y-2y+8≥6-2+y
4y=-4 /÷4
y=-1
e. 4(2-x)-3(1-x) < 5(1-x)
8-4x-3+3x<5-5x
4x<0
x<0
29 3 29
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-29T19:23:38+02:00
A) 3-y < 5+y-2y
3- y < 5-y /-3
-y< 2-y /+y
0<2
b. 5(2x+3) > 2(x-3)+x
10x + 15> 2x- 6+ x
10x+ 15> 3x- 6 /+6
10x+ 21> 3x /-10x
21> -7x /:(-7)
x>-3
c. -3x(z-2)-2 ≤ z-5-4z
-3xz+ 6- 2≤ -3z- 5
-3xz+ 4≤ -3z- 5 /+3z
-3x+4≤ -5 /-4
-3x≤ -9 /:(-3)
x≥ 3
d. 7y-2(y-4) ≥ 6-(2-y)
7y- 2y+ 8 ≥ 6- 2 +y
5y+ 8 ≥ 4+y /-4
5y+4≥ y /-5y
4≥ -4y /:(-4)
y≥ -1
e. 4(2-x)-3(1-x) < 5(1-x)
8- 4x- 3 +3x <5-5x
5-x < 5- 5x /+x
5< 5-4x /-5
0<-4x
0> 4x -------> 0> x
60 4 60
2010-03-29T19:23:55+02:00
A 3-y<5+y-2y
3-y<5-y
y+y<5-3
2y<2 /2
y<1

e 6-4x-3-3x<5-5x
3+x<5-5x
x+5x<5-3
6x<2 /6
x< 2
6
dwie szuste

na następne zaraz odpowiem
17 2 17