Zmotoryzowana kolumna wojskowa ,której długość wynosi s=5km ,porusza się ze stałą szybkością 10m/s. Z czoła kolumny został wysłany na jej tyły motocyklista z meldunkiem. Szybkość motocyklisty wynosi 72km/h. Po jakim czasie potwierdzi wykonanie rozkazu ?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-31T21:45:32+01:00
5km = 5000m
72km/h = 20m/s
prędkość motocyklisty wynosi 20m/s lecz względem kolumny porusza się z prędkością 20 +Vkolumny czyli 30m/s
5000 = x(20+10)
5000 = 30x
500/3 = x
166⅔ = x

Motocyklista potwierdzi wykonanie meldunku po 166⅔ sekundy
6 3 6
2009-10-31T21:57:15+01:00
S = 5 km
v = 10 m/s - kolumna
72 km/h = 20 m/s - motocyklista

t = ?

v = s/t
t = s/v
v = 20/10 = 2 km/h

t = 5 : 2 = 2,5 h
[t] = km : km/h = h
9 1 9