Średnia miesięczna płaca netto w pewnym zakładzie zatrudniającym 30 pracowników wynosiła 2500zł. Po zatrudnieniu nowego, wysoko wykwalifikowanego pracownika średnia miesięczna płaca netto wzrosła o 0,4%. Oblicz płacę netto nowego pracownika.

3

Odpowiedzi

2009-10-31T22:08:03+01:00
2500*1,04 = 2600
2600*31 = 80600
2500*30 = 75000

80600-75000 = 5600zł
4 2 4
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-31T22:08:14+01:00
0,4%*2500=100
2500+10=2600

x - płaca nowego pracownika

(30*2500+x)/31=2600
(75000+x)/31=2600 /*31
75000+x=80600 /-75000
x=5600
3 2 3
2009-10-31T22:53:01+01:00
X - płaca nowego pracownika
0.4 % =0,004
[2 500 *30 + x]:(30 +1) =2 500 + 0,004*2500
[75 000 +x] : 31 =2 500 + 10 = 2 510
75 000 +x = 2 510 *31 =77 810
x = 77 810 - 75 000 = 2 810

Odp.Płaca nowego pracownika wynosi 2 810 złotych.
9 4 9