Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-31T22:26:15+01:00
√2*√2=2
√2*√3=√6

przyklad wyjasnia wszystko
2 5 2
2009-10-31T22:28:15+01:00
Problem w tym ,że chyba nie wiesz co to liczby niewymierne-a to takie liczby,których nie umiesz dokładnie okreslic ,wszystkie konkretne liczby, które umiesz wskazać na osi to liczby wymierne + wszystkie ułamki okresowe i ułamki dziesietne skonczone bo one mają wprawdzie po przecinku wiele cyfr,ale gdzies tam sie koń czą i sa wymierne a niewymierne to np pi pierw. z 2 pierw. z 3 pierw. z 5 najłatwiej to zrozumiec tak: jesli nie ma liczby całkowitej,która podniesiesz do kwadratu i otrzymasz daną liczbę to jest to liczba niewymierna np √5 nie istnieje liczbapodniesiona do kwadratu która byłaby = te 5 wiec √5 jest liczbą niewymierna a teraz twoje drugie pytanie -czy iloczyn liczb niewymiernych moze byc liczbą wymierna- może bo np √3×√3=√9=3 a przecież √3 to liczba niewymierna a 9 jest wymierna
3 5 3