1. Podaj przykłady pokazujące bezwładność ciał ( oprócz przykładu z samochodem( i innymi pojazdami) <hamowanie i ruszenie> oraz przykładu z dywanem <trzepaniem dywanu>).
2. Z jaką wielkością fizyczną związana jest bezwładność ciał?
3. Która bezwładność ciała jest większa, w samochodzie czy pociągu? - uzasadnij.
Z góry ślicznie dziękuję :* :) i proszę o szbką odpowiedź.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-31T22:40:03+01:00
1.
*poślizg na lodzie idącego człowieka
*przesuwanie się ciał w samochodzie na zakręcie
*siła odśrodkowa - wychylenie siedzisk karuzeli
*strugi błota spod kół samochodu
*odwirowywanie prania w bębnie pralki
*odwirowywanie miodu w miodarce
*zsuwanie się śniegu z ruszającego samochodu
*siła Corilisa na obracającej się Ziemi

2.Masa jest wielkością ściśle powiązaną z bezwładnością. Miarą bezwładności ciała jest jego masa

72 3 72
2009-10-31T22:43:58+01:00
1
-pasażer znajdujący się w ruszjącym autobusie jest odrzucony do tyłu, ponieważ nadal chce pozostać w spoczynku;
-pasażer w hamującym autobusie "leci do przodu" bo nadal chce poruszać się ruchem jednostajnym prostoliniowym;
-na zakręcie przedmioty przemieszczaja sie na zewnątrz zakrętu, bo nadal chcą poruszać się po linii prostej.

2.Bezwładność związana jest z masa. Konkretnie masa jest miara bezwladnosci cial.

3. Większa bezwładność ma samochód ponieważ m większa masa, tym trudniej wprawić je w ruch oraz trudniej zatrzymać a samochód ma mniejszą masę od pociągu. !
30 3 30