1) Działka ma kształt i wymiary podane na rysunku. Rolnik posiał na tej działce pszenice. Z każdego hektara zebrał 4,5 tony pszenicy. Ile ton pszenicy zebrał z całej działki.?
Wymiary: 250m, 400m i 450m.

2) W piekarni były sprzedawane tylko całe bochenki chleba. Bochenek wazy 0,8 kg. Piekarz powiedział,że sprzedano 250 kg chleba. Zapisz obliczenia świadczące o tym,że piekarz nie podał dokładnej wagi sprzedanego chleba.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-29T20:44:22+02:00
250 : 0,8 = 312,5
Piekarz nie podał dokładnej wagi chleba, ponieważ musiał by sprzedać pół bochenka chleba a sprzedaje tylko całe.
2 3 2
2010-03-29T20:50:12+02:00
1)P=a*b=400*250=112500m2=112,5ha
112,5ha*4,5=506,25
112500-506,25=111993,75

2)250:0,8=312,5


Mam nadzieje,że to pierwsze jest dobrze;D
2 5 2