W 1mm³ krwi jest od 4-6mln krwinek. Dorosły człowiek ma około 5l krwi, a powierzchnia jednej krwinki wynosi 1,2 × 10(potęgi -10) m².
a) ile jest krwinek w 1 litrze krwi?
b) Oblicz łączną powierzchnię krwinek zawartych w krwi dorosłego człowieka.

Prosze o wszystkie obliczenia, gdyż chciałabym zrozumieć to zadanie!!

2

Odpowiedzi

2010-03-31T22:31:12+02:00
A)
1 mm³ ~ 4 - 6 mln
1 cm³ ~ 4000 - 6000 mln
1l = 1 dm³ ~ 4000000 - 6000000 mln = 4 - 6 bilionów

b)
5 * 4 * 10¹² * 1,2 * 10⁻¹⁰ m² = 2400 m²
5 * 6 * 10¹² * 1,2 * 10⁻¹⁰ m² = 3600 m²
2400 - 3600 m²

jak masz pytania to pisz na pw
2 4 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-31T22:42:59+02:00
W 1mm³ krwi jest od 4-6mln krwinek. Dorosły człowiek ma około 5l krwi, a powierzchnia jednej krwinki wynosi 1,2 × 10(potęgi -10) m².
a) ile jest krwinek w 1 litrze krwi?
b) Oblicz łączną powierzchnię krwinek zawartych w krwi dorosłego człowieka.

a) 1l=1000000mm³=10(do 6)
4*10(do 6)*10(do 6) = 4*10(do 12)
6*10(do 6)*10(do 6) = 6*10(do 12)
ODP: od 4*10(do 12) do 6*10(do 12)

b) w zależności od ilości
5*4*10(do 12)*1,2*10(potęgi -10) m².=24*10²=2400m²
5*6*10(do 12)*1,2*10(potęgi -10) m².=36*10²=3600m²