Odpowiedzi

2010-03-29T19:39:24+02:00
A) 4x-3=3x+5
4x-3x=5+3
x=8
b) 5x+2=7-3x
5x+3x=7-2
8x=5
x=5/8
c) 3(x-1)=0
3x-3=0
3x=3
x=1
d)-6(x=1)=24
-6x-6=24
-6x=30
x=-5
e)-7(x-2)=3x-1
-7x+14=3x-1
-7x-3x=-1-14
-10x=-15
x=15/10
f) 4(x-1)=6(1=x)
4x-4=6+6x
4x-6x=6+4
-2x=10
x=-5
Ps. Te równa się to domyślałam się że to jest +.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-29T19:51:24+02:00
A) 4x-3=3x+5
4x-3x=5+3
x=8
b)5x+2=7-3x
5x+3x=7-2
8x=5 /:8
x=⅝ to jest pięć ósmych [ja nie widzę bo jest niewyraźne]
c)3(x-1)=0
3x-3=0
3x=0+3
3x=3 /:3
x=1
d)-6(x+1)=24
-6x+6=24
-6x=24-6
-6x=18 /:(-6)
x=-3
e)-7(x-2)=3x-1
-7x-14=3x-1
-7x-3x=-1+14
-10x=13 /(-10)
x=-1,3
f) 4(x-1)=6(1+x)
4x-4=6+6x
4x-6x=6+4
-2x=10 /:(-2)
x=-5