Potrzeba mi to rozwiązać szybko

Jola ma akwarium z rybkami, które w podstawie ma prostokąt o wymiarach 6dm i 4dm. Wysokość akwarium wynosi 3dm.Napełniła akwarium wodą do połowy.
Ile litrów wody wlała Jola do akwarium?
Zapisz swoje obliczenia.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-29T19:34:13+02:00
V = 6dm*4dm*3dm
V = 72dm³

V = 72l

72l:2 = 36l
2010-03-29T19:37:09+02:00
6dmx4dmx3dm=72dm3=72l
1/2 z 72l = 46l
1 1 1
2010-03-29T19:38:27+02:00
Pp=6dm*4dm
Pp=24hm²
H=3dm

V=Pp*H
V=24dm²*3dm
V=72dm³

72dm³:2=36dm³

1dm³=1l
36dm³=36l