Akcja pewnej firmy na giełdzie początkowo miała wartość 14 zł.W maju wartość ta wzrosła o 10% a w czerwcu zmalała o 10%.
a)ile kosztowała akcja na koniec czerwca.?
b)Ile kosztowałaby jedna akcja,gdyby sytuacja na giełdzie była odwtorna.?

3

Odpowiedzi

2009-10-31T22:48:29+01:00
Akcja pewnej firmy na giełdzie początkowo miała wartość 14 zł.W maju wartość ta wzrosła o 10% a w czerwcu zmalała o 10%.
a)ile kosztowała akcja na koniec czerwca.?
b)Ile kosztowałaby jedna akcja,gdyby sytuacja na giełdzie była odwtorna.?

14+0,1*14=15,4
15,4-0,1*15,4=15,4-1,54=13,86 tyle kosztowała na koniec czerwca
2009-10-31T22:55:46+01:00
110% z 14 zł = 15,40 zł cena w maju
a) 90% z 15,40 zł =13,86 zł
b) 90% z 14zł = 12,60 zł
110% z 12,60 zł = 13,86 zł
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-31T23:39:31+01:00
X-----> wartosc początkowa firmy.

a)

x= 14zł

x1-----> wartość firmy w maju

10%= 0,1

x1 = 14+14* 10%
x1= 14+ 14*0,1
x1=14+1,40
x1= 15,40 zł ( czyli tyle było w maju)

x2------> wartość firmy pod koniec czerwca

x2= 15,40- 10%*15,40
x2=15,40-0,1*15,40
x2= 15,40-1,54
x2= 13,86 zł

odp. Wartość firmy pod koniec czerwca wynosiła 13,86 zł


b )
x1= 14-14*10%
x1= 14-14*0,1
x1=14-1,40
x1= 12,60 zł -----> wartość firmy w maju


x2=12,60+10%*12,60
x2=12,60+0,1*12,60
x2=12,60+1,26
x2=13,86 zł

odp. Pod koniec czerwca wartośc firmy wynosiła 13.86 zł


:)
1 5 1