Koncern paliwowy podnosił dwukrotnie w jednym tygodniu cenę benzyny, pierwszy raz o 10%, a drugi raz o 5%. Po obu tych podwyżkach jeden litr benzyny, wyprodukowanej przez ten koncern, kosztuje 4,62zł. Oblicz cenę jednego litra benzyny przed omawianymi podwyżkami.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-31T22:58:06+01:00
Wejdź na tą stronę tu jest wszystko wyjaśnione ma 2 sposoby rozwiązania tego zadania;p

http://www.zadania.info/d41/6931702

Myślę że pomogłam!
Pozdrawiam.
2009-10-31T22:58:54+01:00
X-cena paliwa przed podwyżkami x+10%x=x+0,1x=1,1x+0,05×1,1x=1,1x+0,055x=1,155x 1,155x=4,62→x=4,62:1,155=4zł -cena 1l przed podwyżką
2009-10-31T23:02:44+01:00
X - pierwotna cena
110%x = 1,1x - cena po 1 podwyżce
5% = 0,05
0,05*1,1x+1,1x = 1,155x - cena po 2 podwyżce

1,155x=4,62
x=4