Odpowiedzi

2010-03-29T19:46:23+02:00
Ponewaz jesus umarl na krzyzu dla naszego zbawienia i za to go szanujemy
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-29T19:48:03+02:00
Krzyż jest sztandarem zwycięstwa dobra nad złem.
Krzyż nie jest tylko symbolem zmartwychwstania i życia wiecznego, ale również życia doczesnego. Jak każdy człowiek jest inny, tak też każdy nosi inny krzyż i każdy podąża inną drogą krzyżową. Każdy również powołany jest w inny sposób do niesienia krzyża. Jedni czynią to samotnie, drudzy z czyjąś pomocą, a niektórzy jak Szymon Cyrenejczyk powołani zostali do pomocy w dźwiganiu krzyża innych.
2 5 2
2010-03-29T19:49:23+02:00
"Oto drzewo krzyża, na którym zawisło Zbawienie świata". Ten, który został ukrzyżowany, jest prawdziwym Zbawicielem człowieka. "

Jako narzędzie męki Chrystusa dla chrześcijan krzyż jest znakiem zbawienia i nadziei. Ale początkowo posługiwali się nim rzadko, aby świętych tajemnic wiary nie narazić na szyderstwo i profanację ze strony pogan. Dopiero w VI wieku pojawiły się krzyże z przybitym do nich Chrystusem, ale żyjącym i zwycięskim.
1 5 1