Pewna ciecz działa na sześcian z ołowiu siłą wyporu o wartości 0,3402N. Bok sześcianu ma długość 3 cm. Jaka to ciecz?

Jest to zadanie z tematu o prawu Archimedesa.
Proszę o dokładne obliczenia!!!
Daje naj za pełną i poprawną odpowiedź!!!

2

Odpowiedzi

2010-03-29T20:09:44+02:00
F=0,3402N
a=3cm
g=10m/s²


V=a³=3 cm³=27cm³=0,000027 m³
F=ρ*g*v
ρ=F/g*v=0,3402N/10m/s²* 0,000027m³=1260kg/m³
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-29T20:15:35+02:00
Fw=0,3402N
a=3cm
v=a*a*a= 3*3*3=27cm(centymetry sześcienne) = 0,000027 m (metry sześcienne)
g= 10N/kg

ro= Fw/g*v

ro= 0,3402/0,000027

ro= 1260

Odp. Gęstość cieczy jest równa 1260. Ciecz w naczyniu to gliceryna.

Robiłam dziś to zadanie z moją książką od fizyki. Wynik jest poprawny :)
3 4 3