Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-29T19:57:26+02:00
Liryka pośrednia to taka kiedy to podmiot liryczny ukrywa swoje "ja" i nie nazywa swoich uczyć.
Liryka bezpośrednia kiedy to postać mówiąca ujawnia się w pierwszej osobie i jasno nazywa swój stan ducha.
W trenie VIII zapewne J. Kochanowskiego występuję liryka bezpośrednia:
" Wielkieś mi uczyniła pustki w domu moim"

mam nadzieję że pomogłam :)
28 2 28
2010-03-29T19:57:49+02:00
Liryka pośrednia «liryka, w której podmiot liryczny jest ukryty za konstrukcją świata przedstawionego lub za bezosobową refleksją»

liryka bezpośrednia «liryka, w której podmiot liryczny wyraża swoje przeżycia»


Tren VIII - jest to liryka zwrotu do adresata.

Ojciec zwraca się bezpośrednio do zmarłej, dzięki czemu wiersz swą formą przypomina list. Podmiot liryczny (tu J. Kochanowski), Ojciec, na zasadzie kontrastu opisuje dom w Czarnoleskie jeszcze za życia córeczki i tuż po jej śmierci.

'Wielkieś mi uczyniła pustki w domu moim,
Moja droga Orszulo, tym zniknienim swoim.'

'Tyś za wszytki mówiła, za wszytki śpiewała,'






70 4 70