Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-01T00:10:44+01:00
Stozek - figura obrotowa - trojkat prostokatny obraca sie wzgledem osi, na ktorej znajduje sie jedna przyprostokatna.

tak wiec w naszym przypadku jest to polowa trojkata rownobocznego.

tworzaca stozka = bok trojkata

wysokosc trojkata rownobocznego (nasza przyprostokatna tworzaca wysokosc stozka) = a√3 /2

H= 8√3 /2
H = 4√3

albo

cos α = H/l
cos 30∧ = H /8
√3/2 *8 = H
H= 4√3


Odp. tak czy siak, zadna odpowiedz nie jest poprawna
2009-11-01T00:15:47+01:00
Zapamietaj-jest taka zależnośc kata 30 i 60⁰ w trójkacie prostokatnym na pewno ja znasz jeżeli w takim trójkacie masz kar 30⁰ to ta pionowa przyprostok.atna jest w twoim wypadku wysokoącią stożka i jest ona h trójkata równobocznego o boku=tworzącej a druga przyprostokatna to promień podstawy wię skoro tworzaca l=8 to jest to jakby bok trójkata równobocznego i jest taki wzór na h=a√3:2=8√3:2=4√3 i nie wiem skąd masz takie mozliwości odpowiedzi