Odpowiedzi

2010-03-29T19:58:22+02:00
- Elektrownie Jądrowe,
- Aparat ten co robi zdjęcie Roentgenowskie,
-Kuchenka mikrofalowa,
-

Jesli mozna zaliczyc promienie pochodzące ze słońca, ktore powodują nowotwory.
- Promienie z kuchenki mikrofalowej,
2010-03-29T20:03:05+02:00
-W medycynie bada się leki ich przystosowanie do organizmów,
badania rentgenowski
-w barwieniu różnych barwników szkieł itp
- w kosmosie napotykamy promieniowanie jonizujące w warstwach zewnętrzny atmosfery

pozdrawiam mam nadzieje że pomogłam
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-29T20:21:02+02:00
-napromieniowania żywności- promieniowanie gamma przedłuża trwałość żywności, niszczy drobnoustroje i żywność taka nie zagraża człowiekowi.

-różnego rodzaju aparatury pomiarowe- np. grubościomierze, promieniowanie gamma wysyłane przez urządzenie potrafi określić jak gruby jest dany zbiornik zawierający pewną ciecz.

-geologia- dzieki badaniu promieniotwórczego węgla, można określać wiek znaleziska i wykopaliska.

-medycyna- prześwietlenia RTG

-laboratoria mikrobiologiczne- lampy UV stosowane są do odkażenia pomieszczeń mikrobiologicznych