Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-29T19:57:01+02:00
X - liczba śliwek na początku

(x-½x)*⅓=4
½x*⅓=4
⅙x=4 /*6
x=24

Odp: W koszyku były 24 śliwki
BĄDZ TEŻ
Połowę śliwek z koszyka zjadł Andrzej.Dwie trzecie tego,co zostało,zjadł Piotrek,a Hanie zjadła ostatnie 4śliwki.Ile śliwek było w koszyku?

4 = 1/3 (hanka)
8 = 2/3 (piotrek)
12=1 (andrzej)
24 (wszystko)
odp.:Było 24 śliwek.
3 3 3
2010-03-29T19:59:39+02:00
1/2x + 2/3x + 4 = x
x - (1/2x + 2/3x)= 4
x - 3/6x + 4/6x = 4
x - 7/6x = 4
x = -1/6 / 4
2010-03-29T20:03:39+02:00
0,5x - liczba śliwek które zjadł andrzej
0,5*2/3x - liczba śliwek które zjadł piotrek
4 - liczba śliwek zjedzonych przez hanie
x - wszystkie śliwki

1/2x + 1/2*2*3x + 4 = x
3/6x + 2/6x + 4 = x
5/6x + 4 = x
4 = x - 5/6x
4 = 1/6x //*6
24 = x

Wszystkich śliwek było 24.

2 5 2