Piraci z Łajby z tego są znani,
Że zawsze modnie chodzą ubrani
Kiedyś nosili koszulki w paski
Teraz ich oczy zdobią przepaski
Co trzeci pirat z owej załogi
Przepaska lewe oko ozdobił
Prawe pod taką przepaską chowa
Całej załogi równo połowa
Siedmiu z powodu kiepskiego wzroku
Nie chce przepaski nosić na oku
I o już wszyscy ----- starsi i młodzież
Ilu piratów uległo modzie ?

3

Odpowiedzi

2010-03-29T20:02:39+02:00
1/3 + 1/2= 2/6 +3/6= 5/6
x- ilość wszystkich piratów
1/6x=7
x=42
42-7= 35
Odp: 35 piratów uległo modzie
2010-03-29T20:05:20+02:00
- Liczba wszystkich piratów 42
- Liczba piratow z przepaska na lewym oku 14
- Liczba piratow z przepaska na prawym oku 21
- Liczba piratow bez opaski 7

⅓ + ½x + 7 = x /*6
2x + 3x + 42 = 6x
2x+3x-6x=42
-x=-42 /÷ (-1)
x= 42

ODP:Modzie uleglo 35 piratow

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-29T20:08:53+02:00
X-wszyscy piraci
1/3x+1/2x+7=x \ ×6
2x+3x+42=6x
x=42
42-7=35
Odp.Modzie uległo 35 piratów.