Dokończ równania reakcji oraz uzupełnij je odpowiednimi współczynnikami stechiometrycznymi.

1)
...MgO + ...HNO3 = ..... +.....
2)
...Cu(OH)2 +...H2SO4 = ..... + .....
3)
...Na + ...HCl = ..... + .....
4)
...CaO + ...H2SO4 = ..... + .....

Proszę, to bardzo pilne !

3

Odpowiedzi

2010-03-29T20:09:47+02:00
1)
MgO + 2HNO3 = Mg(NO3)2 + H2O
2)
Cu(OH)2 +H2SO4 = CuSO4 + 2H2O
3)
2Na + 2HCl = 2NaCl + H2
4)
CaO + H2SO4 = CaSO4 + H2O
2010-03-29T20:12:23+02:00
1)
MgO + 2HNO3 = Mg(NO3)2 + H2O
2)
Cu(OH)2 +H2SO4 = CuSO4 + 2H2O
3)
2Na + 2HCl = 2NaCl + H2
4)
CaO + H2SO4 = CaSO4 + H2O
Najlepsza Odpowiedź!
  • ixix
  • Początkujący
2010-03-29T20:28:24+02:00
1)
MgO + 2HNO3 = Mg(NO3)2 + H2O
2)
Cu(OH)2 +H2SO4 = CuSO4 + 2H2O
3)
2Na + 2HCl = 2NaCl + H2
4)
CaO + H2SO4 = CaSO4 + H2O