Odpowiedzi

2010-03-29T20:11:44+02:00
ŁYKO - rurki sitowe najważniejsze elementy przewodzące w łyku , komórki o kształcie wydłużonym leżące jedna nad drugiej , całą kom. Wypełnia duża wakuola
DREWNOnaczynia miękisz dzrzewny , włokno drzewne ,drewno : funkcje przewodzącą pełnią cewniki i naczynia
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-29T20:19:11+02:00
Drewno:
-transportuje wodę
-dostarczanie soli mineralnych

Łyko:

-przewodzi substancje organiczne wytworzone podczas fotosyntezy
-dzięki jego budowie wszystkie części rośliny otrzymują pokarm


Pozdrawiam i liczę na najlepszą. ;)
5 5 5
2010-03-29T20:34:40+02:00
Łyko:
-składa sie z komórek sitowych,
-przewodzi produkty fotosyntezy (związki organiczne).

Drewno:
-komórki mają zdrewniałe ścianki,
-przewodzi wodę i sole mineralne.
1 5 1