Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-11-01T09:14:55+01:00
X->Cena kamizelki
x+0,6x->Cena spodni
200-0,2*200->Cena spodni
200->Cena marynarki

x+0,6x=200-0,2*200
1,6x=40
x=10

Odp: Kamizelka kosztowała 10zł
8 1 8
2009-11-01T09:22:05+01:00
Spodnie są o 60% droższe od kamizelki, a o 20% tańsze od marynarki. marynarka kosztuje 200 zł. ile kosztuje kamizelka?
x- cena spodnii

200-0,2*200=160 cena spodnii
160+0,6*160=160+96=256 cena kamizelki


1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-01T09:49:06+01:00
-- - kreska ulamkowa
* - mnozenie czyli razy
/ - skracanie

20% = 60
--- * 200/ = 40 zl 200 zl - 40 zl = 160 zl - cena spodni
100/ 2
1

60% = 60
--- * 200/ = 120 zl - cena kamizelki
100/ 2
1

Mysle ze dobrze dziekuje za punkty jesli ci sie podobra :D
8 2 8