Opisz równania reakcji chemicznych według podanego przykładu
2NO +H20 --> 2 NO2
2 cząsteczki tlenku azotu (II) + 1 cząsteczka tleny --> 2 cząsteczki tlenku azotu (IV)


a)Mg + H2O -->MgO +H2
b)2 N2 + O2 -->2 N2O
C)2 K + Br2 -->2 KBr
d)2 Fe2O3 +3 C -->4 Fe + 3CO 2
e)Fe2o3 +H2 -->2 FeO +H2O
f)10 Al + 3 Bi2O5 --> 5 Al2O3 + 6 Bi

2

Odpowiedzi

2010-03-29T20:17:34+02:00
A)Mg + H2O -->MgO +H2
1 atom magnezu + 1 czasteczka wody = 1 czasteczka tlenku magnezu + 1 czasteczka wodoru
b)2 N2 + O2 -->2 N2O
2 czasteczki azotu+ 1 czasteczka tlenu = czasteczka tlenku azotu(I)
C)2 K + Br2 -->2 KBr
2 atomy potasu+ 1 czasteczka = 2 czasteczki bromku potasu
d)2 Fe2O3 +3 C -->2 Fe + 3CO2
2 czasteczka + 3 atomy wegla = 2 atomy zelaza+3 czasteczki tlenku wegla(IV)
e)Fe2O3 +H2 -->2 FeO +H2O
1 czasteczka tlenku zelaza(III) +1 czasteczka wodoru = 2 czasteczka tlenku zelaza(II) + 1 czasteczka wody
f)10 Al + 3 Bi2O5 --> 5 Al2O3 + 6 Bi
10 atomów glinu + 3 czasteczka tlenku bizmutu(V) = 5 czasteczk tlenku glinu + 6 atomów bizmutu
28 4 28
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-29T20:25:14+02:00
A) Mg + H2O -->MgO +H2
1 atom Magnezu + 1 cząsteczka tlenku wodoru (wody) --> 1 cząsteczka tlenku magnezu (II) + 1 cząsteczka wodoru
b) 2 N2 + O2 -->2 N2O
2 cząsteczki azotu + 1 cząsteczka tlenu --> 2 cząsteczki tlenku azotu
c) 2 K + Br2 -->2 KBr
2 atomy potasu + 1 cząsteczka bromu --> 2 cząsteczki bromku potasu
d) 2 Fe2O3 +3 C -->4 Fe + 3CO 2
2 cząsteczki tlenku żelaza (III) + 3 atomy węgla --> 4 atomy żelaza + 3 cząsteczki tlenku węgla (IV)
e)Fe2o3 +H2 -->2 FeO +H2O
1 cząsteczka tlenku żelaza (III) + 1 cząsteczka wodoru --> 2 cząsteczki tlenku żelaza (II) + 1 czasteczka tlenku wodoru (wody)
f)10 Al + 3 Bi2O5 --> 5 Al2O3 + 6 Bi
10 atomów Glinu + 3 cząsteczki tlenku bizmutu (V) --> 5 czasteczek tlenku glinu (III) + 6 atomów bizmutu
54 4 54