Podczas wycieczki aurokar przejechał 1080 km w ciągu 18 godzin .

a)Ile średnio km autokar przejeżdżał w ciągu 1 godziny ?
b) ile km przebędzie autokar jadąc z taką szybkością w czasie 4 godzin?
c) ile km przebedzie autokar w czasie 2 godzin i 15 minut ?


2. Autokar zużywa 2,5 litra oleju napędowego na 100 km jazdy .

a) ile paliwa potrzeba na cała trase tej wycieczki ?
b)Oblicz koszt paliwa , gdy 1 litr kosztuje 2,95 zł .

Z obliczeniami!!! znak mnożenia = *
Znak dzielenia = :


piilne \!!!!!!

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-29T20:19:55+02:00
1.
a)1080km :18h = 60km/h -średnia prędkość autokaru

b)4 *60km/h=240km

c)60km/h=1m/min
2*60 +15 =135km

2.
a)1080 :100=10.8
10.8 *2.5 =27l

b)27l *2.95zl =79.65zł

2 3 2
2010-03-29T20:22:25+02:00
1.a) 1080 : 18 = 60
1.b)60 * 4 = 240
1.c) W 1 h przebedzie 60 km a w 2 h = 120 km .. W 1 min. 1 km 1 * 15 = 15 km 120 + 15 = 135

A 2 Juz nie moge zrobic . bo musze spadac ;)
2 3 2
2010-03-29T20:27:01+02:00
1.a)1080km:18=60km/h 60km/h
b)60km*4=240km 240km
c)2¼*60km=135km 135km
2.a)1080km:100km=10,8 10,8*2,5=27 27l
b)2,95zł*27l=79,65zł 79,65zł
2 5 2