Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-01T09:44:56+01:00
Szukane dane:
a=1 m/s2 (sekunda do kwadratu ) s=?
t=1s
s=1/2 a * t2 (czas do kwadratu )
s=0,5 m/s2 * 1 s2
s=0,5 m
(bo sekundy kawdratowe się skracają )
0,5 m * 5 ( bo w piątej sekundzie ruchu ) = 2,5 m - droga przebyta w 5 s ruchu (1 część zadania )


Szukane dane:
a = 1m/s2 s=?
t=5s
s=1/2a * t2
s=0.5 m/s2 * 25 s2
s=12,5 m2 - taka droge ciało przebędzie po pięciu sekundach ruchu
2 5 2
2009-11-01T09:46:56+01:00
S-droga

s= a * t(do kwadratu)
s= 1 * 5 (do kwadratu)
s= 1*25
s= 25m
2 3 2
2009-11-01T09:55:45+01:00
A=1 m/s²
t₁=5s
t₂=4s
spo5 - s po 5 sek
spo4 - s po 4 sek
s=spo5-spo4
s=½at₁²-½at₂²
s=½a(t₁²-t₂²)
s=½*1*(25-16)
s=½*9
s=4,5 droga przebyta w 5 sek.
obliczamy drogę przebytą przez 5 sek
s=½at₁²
s=½*1*25
s=12,5 m
2 3 2