Odpowiedzi

2010-03-29T20:22:47+02:00
Jak masz skale np 1:300 to znaczy że jeden cm na mapie to 300 cm w rzeczywistości albo że jakiś rysunek został zmniejszony 300 razy

Skala 5:1 oznacza że rysunek został powiększony pięciokrotnie. Nie wiem jak inaczej to wytłumaczyć :))
2 2 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-29T20:22:57+02:00
Jeśli masz 1:10 to liczbę pomniejszasz 10 razy.Np:Narysuj kwiatka w skali 1:10 o rozmiarze 60cm.
60:10=6-i to jest skala
Jesli jest 10:1 to liczbę powiększasz 10 razy.Np:Narysuj samochód w skali 10:1 o rozmiarze 2cm.
2*10=20cm-i to jest skala

4 3 4
2010-03-29T20:25:16+02:00
Masz skalę np. 1 : 1000 co oznacza że 1 cm na mapie odpowiada w rzeczywistości 1000 cm. A teraz obliczanie jest bardzo proste;
Mamy taką skalę:

1 : 200000 (1cm na mapie to 200000cm w rzeczywistości)
Wystarczy teraz odciąć 2 zera aby uzyskać że 1 cm na mapie wyn. X m czyli
1 : 2000 (1cm na mapie to 2000m w rzeczywistości)
Aby uzyskać uzyskać że 1 cm na mapie wyn. X km wystarczy odciąć 3 zera czyli,
1 : 2 (1cm na mapie to 2km w rzeczywistości)

Jeśli pomogłem daj naj, jeśli czegoś nie zrozumiałeś pisz w wiadomości do mnie.
4 4 4