Napisz co znajduje się w święconce wielkanocnej. mam problem ,,ponieważ powinno być chociaż 9 produktów. napisać definicję i symbole tych produktów i jak ozdabia się koszyczek. z internetu proszę nie ściągać . dowiem się o tym,
z góry dzięki :)

2

Odpowiedzi

2010-03-29T20:37:57+02:00
Jaja baranek sianko kora jakies slodycze kielbasa
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-29T20:44:54+02:00
1-

Chleb lub Pascha

Dawniej zamiast chleba święcono wyłącznie Paschę (Paska). Pascha to wypiek złożony z mąki (pszennej, żytniej lub gryczanej), drożdży (lub zakwasu), imbiru, liści bobkowych i szafranu. Wypiek ten można udekorować krzyżem lub koroną cierniową wykonaną z np. gałązek. Zwyczajowo pascha miała kształt okrągły.

Pascha jest symbolem Chrystusa jako chleba życia.
2- Pisanki Pisanki

Jajka wielkanocne - kolorowe pisanki, wydmuszki, kraszanki, wyklejanki itp.

Jajko jest symbolem początku, nowego życia, narodzin oraz zmartwychwstania.
3- Sól i pieprz Sól i pieprz

Sól, pieprz

Sól jest symbolem trwałości
, nieśmiertelności oraz ochrony życia ludzkiego (osobistego i społecznego) od rozkładu i popsucia. Tak jak sól zabezpiecza pokarmy, które ludzie spożywają, tak też zabezpiecza zdrowie duchowe ludziom oraz całemu społeczeństwu. Sól jest również symbolem gościnności oraz przymierza między człowiekiem a Bogiem. Soli przypisuje się również właściwości lecznicze zatem jest ona również symbolem nawrócenia oraz oczyszczenia serca.
4-Wędlina - szynka, kiełbasa

Mięso oraz wędliny są symbolem dobrobytu, dostatku
5-Ser

Ser jest symbolem przyjaźni między człowiekiem a zwierzętami domowymi.
6- Chrzan Chrzan

Chrzan

Kiedyś rozpoczynano śniadanie wielkanocne od zjedzenia całej laski chrzanu, po to aby ustrzec się od bólu zębów oraz dolegliwości żołądkowych. Chrzan jest symbolem pokonania goryczy męki Chrystusa.
7-Babka wielkanocna

Babka wielkanocna jest symbolem umiejętności oraz doskonałości. Tradycyjnie powinien być to wypiek własny a nie kupiony.
8- Króliczek Wielkanocny Króliczek Wielkanocny

Baranek albo króliczek wielkanocny (z masła, ciasta, cukru, czekolady, gipsu)

Baranek wielkanocny jest on symbolem Baranka Bożego, ofiary. Chrystus umarł na krzyżu za grzechy ludzi. Swoją śmierć przyjął pokornie jak baranek. Stąd też w Chrystusie dopatrujemy prawdziwego baranka wielkanocnego.
9-Woda

Woda jest symbolem Ducha Świętego. Duch Święty obmywa nas z win grzechu. Woda zatem jest symbolem nowego narodzenia człowieka oraz życia.
1 5 1