Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-29T20:35:44+02:00
Łowiński Park Narodowy, utworzony w 1967 roku rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 23 września 1966 r. (które weszło w życie 1 lipca 1967 r. – Dz. U. z dnia 8 października 1966 r.). Jeden z 23 parków narodowych w Polsce.

Jest położony w środkowej części polskiego wybrzeża, w województwie pomorskim. Obejmuje Mierzeję Łebską, Nizinę Gardeńsko-Łebską, morenę czołową z najwyższą kulminacją 115 m n.p.m. na wzgórzu Rowokół oraz szereg jezior: Łebsko (71,4 km²), Gardno (24,5 km²), Jezioro Smołdzińskie (43 ha), Jezioro Dołgie Wielkie (156 ha) i Dołgie Małe (6,3 ha). Osobliwością jezior przymorskich są okresowe wlewy wody morskiej podczas silnych sztormów. Dopływ słonej wody umożliwia zasiedlanie tych terenów dość licznym słonoroślom. Przez teren parku przepływa 7 rzek, z których największe to Łeba wpadająca do jeziora Łebsko i Łupawa uchodząca do jeziora Gardno. Na obszarze Parku utworzono 12 rezerwatów ścisłych i 3 częściowe.

W 1977 roku został włączony przez UNESCO do sieci Światowych Rezerwatów Biosfery, a w 1995 r. wpisany na listę terenów chronionych konwencją ramsarską o obszarach wodno-błotnych o międzynarodowym znaczeniu przyrodniczym.

Charakterystycznymi elementami Parku są przymorskie jeziora, bagna, łąki, torfowiska, nadmorskie bory i lasy, a przede wszystkim wydmowy pas mierzei z ruchomymi wydmami. Symbolem Parku jest mewa.
1 1 1
2010-03-29T20:44:05+02:00
Słowiański Park Narodowy został utworzyny w 1967 r.

Park w liczbach:
POWIERZCHNIA PARKU: 18 618 HA
POWIERZCHNIA OTULINY PARKU: - HA
POWIERZCHNIA OBSZARÓW OCHRONY ŚCISŁEJ: 5 619 HA
POWIERZCHNIA LASÓW: 4 599 HA
POWIERZCHNIA JEZIOR: 10 214 HA
POWIERZCHNIA MIERZEI: 4 218 HA
DŁUGOŚĆ SZLAKÓW TURYSTYCZNYCH: 140 KM

Zwierzęta:
Dominującą wśród kręgowców grupę zwierząt w parku stanowią ptaki, których na jego terenie stwierdzono 257 gatunków, w tym 150 gatunków lęgowych.

Rośliny:
Najbardziej charakterystyczny dla parku jest strefowy układ roślinności stanowiący naturalny ciąg sukcesyjny, który przebiega równolegle od brzegu morskiego w głąb lądu, oraz obejmuje zespoły od pionierskich i inicjalnych zbiorowisk piaskowych po nadmorskie bory bażynowe.

Pozdrawiam i myslę że pomogłam ;))