Pls na dzisiaj z działaniem całym

1.Stosunek wzrostu dwóch osób, z których jedna jest o 20cm niższa od drugiej, wynosi 9:8. Jaki wzrost ma niższa osoba?

2.Stosunek dwóch liczb z których jedna jest o 25 większa od drugiej wynosi 3:5. Znajdź te liczby

3. Odległość między dwoma miastami wynosi 195 km. Jaka jest odległość między tymi miastami na mapie sporządzonej w skali 1:1 500 000?

Nie trzeba wszystkich zadań pisać, ale kto to zrobi dostanie najlepszą odpowiedź i punkty :D

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-29T20:47:55+02:00
1.
x - wzrost wyższej osoby
x-20 cm - wzrost niższej osoby
Zapisujemy równanie w postaci proporcji:
x/x-20=9/8
8x=9x-180
-x=-180/(-1)
x=180 cm
180 cm - 20 cm= 160 cm
Niższa osoba ma 160 cm wzrostu.

2
x- pierwsza liczba
x+25 - druga liczba
x/x+25= 3/5
5x= 3(x+25)
5x=3x+75
5x-3x=75
2x=75/:2
x= 37,5
y= x+25= 37,5+25= 62,5

3.
1:1500000
1cm: 1 500 000cm
1cm: 1 5000m
1cm: 15km
x cm=195km
x=(195km*1cm)/15km
x=13cm

licze na naj:)
1 5 1
2010-03-29T20:48:40+02:00