Odpowiedzi

2010-03-29T20:52:41+02:00
Pozytywne:
-biedronki:jedzą mszyce
-pszczółki:produkują miód, zapylają kwiaty
-bąk:zapyla kwiaty
-jedwabnik:produkuje włókno na jedwab
-był motyl, który zjadł opuncję:ta opuncja spowodowała plagę w w Australii
negatywne:
-stonka:je ziemniaki
-mszyce:jedzą kwiat
-mole:jedząc futra
-muchy:roznoszą zarazki
-komary:także roznoszą zarazki, poprzez ukłucie <nie tylko dla człowieka niebezpieczne>
-szarańcza:zjada trawy <zieleń>
4 4 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-29T20:53:41+02:00
Pozytywne:-Pożyteczne

Biedronki- zjadają mszyce, które szkodzą roślinom
Dżdżownice- spulchniają glebę
Pszczoły- zbierają nektar z kwiatów, a potem mamy pyszny miód ;)
Mrówki-czasem denerwujące jednak sprzyjają w oczyszczaniu ściółki leśnej
Trzmiel- potrafi dobrze zapylać kwiaty

Negatywne:-Szkodniki

Mszyce-niszczą rośliny
Ślimaki- jedzą liście roślin
Owocówka-niszczy owoce
Stonka ziemniaczana- niszczy liście rosnących ziemniaków
Komary- żywią się kosztem innych

Mam nadzieję, że pomogłem.

Pozdrawiam i liczę na najlepszą ;)
1 5 1