Odpowiedzi

2009-11-01T10:43:32+01:00
Funkcje krwi :

a) zwalcza czynniki chorobotwórcze;

b) reguluje temperaturę ciała;

c) służy jako transport związków wytworzonych w komórkach;

d) Dostarcza komórkom organizmy tlenu oraz subrtancje odżywcze.


Proszę bardzo ;)
10 3 10
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-01T10:52:37+01:00
Są 4 grupy krwi:
- grupa 0
- grupa A
- grupa B
- grupa AB
Funkcje krwi:
Głównym zadaniem krwi jest transport tlenu i składników pokarmowych do komórek i transport powrotny produktów końcowych przemiany materii. Krew transportuje także hormony i inne substancje pomiędzy komórkami. Krew także zapewnia homeostazę czyli utrzymanie równowagi wodnej i elektrolitycznej, regulację wartości pH oraz temperatury ciała. Jako część układu odpornościowego krew pełni funkcje obronne przeciwko ciałom obcym i antygenom dzięki fagocytom.
26 5 26