Zad.1
obwód kwadratu jest o 6 cm większy od długości jego boku. Pole tego kwadratu wynosi??? (proszę o obliczenia)!!!
zad.2
co to za liczba której 15% jest 0 3 mniejsza ni 17% tej liczby?
zad.3
Janek oszczędza na rower. Ma już 20% potrzebnej sumy ale wydal 10% swoich oszczędności. zostano mu 135zl . Ile kosztuje rower na który oszczędza Janek?
zad.4
Ile trzeba wziąć cukru aby po zmieszaniu y 200g wody otrzymać roztwór o stężeniu 10%?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-29T21:27:40+02:00
X - bok kwadratu
4x obwód kwadratu

4x=x+6
3x=6
x=2

P=2*2
P=4

POLE KWADRATU WYNOSI 4 cm²


15%x=17%x-3
2%x=3
x=150

TA LICZBA TO 150


x - cena roweru

20%x = 0,2x - oszczędności
0,2x-10%*(0,2x)=135
0,2x-0,02x=135
0,18x=135
x=750

ROWER KOSZTUJE 750zł

Cp%=ms/mr*100%

ms=y
mr=mw+ms=200g+y

10%=y/(200+y)*100%
0,1=y/(200+y)
20+0,1y=y
20=0,9y
y≈22,2g

POTRZEBA OKOŁO 22,2g CUKRU
20 4 20
2010-03-29T21:36:01+02:00
Rozwiązanie w załączniku...
2 5 2