Rowerzysta w czasie 2 minut przejeżdża drogę 500 metrów.
Ile kilometrów przejedzie z tą prędkością w czasie 1 godziny i 10 minut?

Za 5 pisaków zapłacono 9 zł. Kupiono pisaki niebieski po 2 zł
i czarne po 1,50 zł. Ile kupiono pisaków niebieskich, a ile czarnych?

Ojciec jest cztery razy cięższy od syna i o 20 kilogramów cięższy od matki. Razem ważą178 kilogramów. Ile kilogramów waży każda z tych trzech osób?

Te zadania muszą być rozwiązane za pomocą równań.
Bardzo proszę o pomoc.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-29T21:10:08+02:00
1h 10 min = 70 min

2 min 70 min
------ = -----------
500m xm

pomijam jednostki :)

2x= 70*500
2x=35000
x= 35000:2
x= 17 500 (m)

Odp: W ciągu 70 minut przejedzie 17 500m.








9zł - cena 5 pisaków
2zł - cena niebieskiego pisaka
1,5zł - cena czarnego pisaka
x - ilość niebieskich pisaków
5-x - ilość czarnych pisaków
2x+1,5(5-x) - cena wszystkich pisaków
2x+ 7,5 -1,5x = 9zł
2x-1,5x= 9zł - 7,5zł
0,5x=1,5zł /0,5
x= 3

Odp: Kupiono trzy niebieskie i dwa czarne pisaki.






x - waga syna
4x - waga ojca
4x - 20 - waga matki

178 kg - wspólna waga

x+4x+4x-20 = 178kg
9x-20=178kg
9x=178kg+20kg
9x=198kg /:9
x= 22

4x= 4*22= 88

88-20=68

Odp: Syn waży 22 kg, ojciec 88kg, a matka waży 68kg.


Wszystko cacunio rozpisane ;D liczę na naj ;P



2010-03-29T21:16:06+02:00
Zad.1
2min --------- 500m
70 min---------- x

2x= 70*500
2x=35000
x= 35000:2
x= 17 500 (m)

Odp.: przejedzie 17 500m w ciagu 70 min.

zad.2
x-ilosc dlugopisow czarnych
y-ilosc dlugopisow niebieskich

x+y=5
1,5x+2y=9

x=5-y
1,5(5-y)+2y=9

x=5-y
7,5-1,5y+2y=9

x=5-y
0,5y=9-7,5 //0,5

x=5-y
y=3

x=5-3
y=3

x=2
y=3

Odp.:Kupiono dwa czarne i trzy niebieskie

zad.3
x - waga syna
4 x - waga ojca
4 x - 20 - waga matki
Mamy
x + 4 x + 4x - 20 = 178
9 x = 178 + 20
9 x = 198
x = 22
4 * 22 = 88
88 - 20 = 68

Odp.Ojciec waży 88 kg, matka 68 kg , a syn 22 kg.