Odpowiedzi

2009-11-01T11:18:51+01:00
Objętość diamentu wynosi 177 cm3
Gęstość diamentu jest równa 3,1 g / cm3 (czyli 1 cm3 diamentu ma masę 3,1 g)

Układamy proporcję, żeby policzyć, jaką masę ma 177 cm3 diamentu:

3,1 g diamentu----------------------------------1 cm3 diamentu
x (g diamentu)---------------------------------177 cm3 diamentu

Po przemnożeniu "na krzyż" mamy:

x = 548,7 g diamentu

Taka masa (548,7 g) to 3 106 karatów. Policzymy, ile gramów stanowi 1 karat:

548, 7 g----------------------------------------------3 106 karatów
x (gramów)-----------------------------------------1 karat

x ≈ 0, 177 g (Tyle gramów stanowi 1 karat)

Pozdro))
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-01T11:42:26+01:00
3,1g ----------1 cm³
x ----------177 cm³

x = 548,7 g

Z tego wynika że ten największy diament ważył 548,7g czyli 3106 karatów.

Teraz juz mozemy obliczyc ile gramó ma 1 karat, oczywiście z proporcji ;)

548, 7 g-----------3 106 karatów
x ------------1 karat

x ≈ 0, 177 g

Odp. jeden karat odpowiada około 0,177 g.
1 4 1
2009-11-01T14:00:02+01:00
Objętość diamentu wynosi 177 cm3
Gęstość diamentu jest równa 3,1 g / cm3 (czyli 1 cm3 diamentu ma masę 3,1 g)

Układamy proporcję, żeby policzyć, jaką masę ma 177 cm3 diamentu:

3,1 g -1 cm3
x - 177 cm3

x = 3,1 x 177 / 1
x = 548,7 g diamentu

masa diamentu 548,7 g

548, 7 g -3 106
x - 1

x = 548,7 x 1 / 3 106
x = 0.17665808113329043
x≈0,177g

odp: JEden karat stanowi w przybliżeniu 0,177g .
1 5 1