Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-29T21:36:26+02:00
Osmoza - przenikanie cząsteczek wody przez błonę półprzepuszczalną z roztworu o niższym stężeniu do roztworu o wyższym stężeniu związków osmotycznie czynnych; szczególny przypadek dyfuzji. Proces ten następuje aż do momentu wyrównania stężeń. Błoną o charakterze półprzepuszczalnym są błony biologiczne, np. plazmolemma, tonoplast. Efektem osmozy może być plazmoliza, deplazmoliza.
2010-03-29T21:36:43+02:00
Proces przepuszczania wody przez błonę półprzepuszczalną.
organizm czlowieka. np gdy sie poci
no musi w koncu jakos ta wode z organiozmu wydobyć ;P