30 PUNKTÓW!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ustal współczynniki stechiometryczne w równaniach reakcji chemicznych.
a) ..... N₂+ ..... O₂----------> ..... NO
b) ..... SO₂+ ..... O₂ -------> ...... SO₃
c) ..... P₄+ ...... O₂ --------> ..... P₄O10
d) ..... CuO + ...... C ---------> ....... Cu + ...... CO₂
e) ..... K + ...... H₂S------> ...... K₂S + ...... H₂
f) ...... Al + ...... HCl ------> ...... AlCl₃ + ..... H₂
g) ..... Fe₂O₃+ ..... C -------> ..... Fe + ...... CO₂

pilne. z góry dzięki :)

!!!!!!!!!!!!

3

Odpowiedzi

2010-03-29T21:41:05+02:00
A) ..... N₂+ ..... O₂----------> ...2.. NO
b) ....2. SO₂+ ..... O₂ -------> .....2. SO₃
c) ..... P₄+ ....5.. O₂ --------> ..... P₄O10
d) ...2.. CuO + ...... C ---------> ...2.... Cu + ...... CO₂
e) ...2.. K + ...... H₂S------> ...... K₂S + ...... H₂
f) ..2.... Al + ...6... HCl ------> ..2.... AlCl₃ + ...3.. H₂
g) ..2... Fe₂O₃+ ..3... C -------> .4.... Fe + ..3.... CO₂

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-29T21:42:50+02:00
A) N₂+ O₂----------> 2 NO
b) 2 SO₂+ O₂ -------> 2 SO₃
c) P₄+ 5 O₂ --------> P₄O10
d) 2 CuO + C ---------> 2 Cu + CO₂
e) 2 K + H₂S------> K₂S + H₂
f) 2 Al + 6 HCl ------> 2 AlCl₃ + 3 H₂
g) 2 Fe₂O₃+ 3 C -------> 4 Fe + 3 CO₂
licze na naj ; ))
2010-03-29T21:44:38+02:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
A) N₂ + O₂----------> 2 NO
b) 2 SO₂ + O₂ -------> 2 SO₃
c) P₄ + 5 O₂ --------> P₄O₁₀
d) 2 CuO + C ---------> 2 Cu + CO₂
e) 2 K + H₂S------> K₂S + H₂
f) 2 Al + 6 HCl ------> 2 AlCl₃ + 3 H₂
g) 2 Fe₂O₃ + 3 C -------> 4 Fe + 3 CO₂