Zad. 1 (obrazki w załączniku )
a. oblicz objętość tego graniastosłupa
b. oblicz pole powierzchni bocznej graniastosłupa

Zad.2 Z trzech jednakowych sześcianów o krawędzi 4 cm ułożono prostopadłościan oblicz pole powierzchni tego prostopadłościnu


Zad 3. Akwaium w kształcie prostopadłościanu o wymiarach długości 40 cm szerokości 25 cm wysokości 60cm wypełniono do połowy wodą .O ile centymetrów podniesie sie poziom wody w akwarium po dolaniu 6 litrów wody ?



Zad 4 . Oblicz pole kwadratu o obw. 10 dm.

Zad 5. Pan Wojciech jest właścicielem działki rektreacyjnej o powierzchni 6,2 ara . Działka pana Mariusza ma kształt prostokąta o wymiarach 21m na 29m . który z panów ma większą działkę .

Zad 6 Wysokości równoległoboku są równe 4cm i 5cm . Krótsza wysokość jest opuszczona na bok długości 15 cm . Jaką długość ma drugi bok równoległoboku ?


Proszę rozwiązać przynajmniej 5 zadań
Proszę także o obliczenia i o wzory.
Za odpowiedź nie do tematu spam .

Życzę powodzenia ;)

2

Odpowiedzi

2010-03-29T22:35:37+02:00
Zad.1
a) Pole podstawy = 5 x 5 = 25dm2 (wzór= bok A x bok B)
Objętość = 25 x 2 = 50dm3 (wzór= Pp x H)
(x- razy, Pp- Pole podstawy, H- wysokość)
b) 5 x 5 = 25
25 x 2 =100dm
5 x 2 = 10
10 x 4 = 40dm
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-29T22:44:19+02:00
Zad. 1
a) i b) dokładniejsze dane podaj napisz mi na profil, to ci zrobię. Podaj czy to graniastosłup prawidłowy.

Zad. 2

Pp = Pole podstawy
Pp = 4 x 4 = 16

Pb = Pole boczne

Pb = 12x 4 = 48

Pc = Pole całkowite
Pc = 2 Pp + 4 Pb
Pc = 2x 16 + 4x 48
Pc = 32 + 192
Pc = 224 cm2

Zad. 3

Pp = 40 x 25 = 1 000 cm2

6L = 6 dm3
1L = 1 dm3
1 dm3 = 1000 cm3
6L = 6000 cm3

Teraz:

6000 cm3 : 1000 cm3 = 6 cm

Odp. W akwarium poziom wody zwiększy się o 6 cm.

Zad. 4

Ob = 10dm = 100cm
Ob = 4a a - długość boku kwadratu
4a = 100cm \:4
a=25

Pole kwadratu = 25x 25
Pole kwadratu = 625 cm2

Odp. Pole kwadratu = 625 cm2

Zad. 5

6,2 a
1a = 100m2
6,2a = 620m2
620m2 działki ma pan Wojciech
------------------------------------------
21x 29 = 609 m2
609 m2 działki ma pan Mariusz

Odp. Większą działkę ma pan Wojciech ( o 11 m2)

Zad. 6

Mamy dwie wysokości 4 i 5

Pole= 4x 15 = 60 <------- to do jednej H gdzie mamy podaną podstawę

Pole = 60
Pole = 5x Y
60 = 5x Y \:5
12 = Y
Nasz Y to drugi bok

Odp: Drugi bok równoległoboku ma dł. 12 cm
2 3 2