Jest to zadanie z książki Matematyka z Plusem , zadanie 7 * / 61 .

Grupę kilkudziesięciu uczniów zapytano , czy mają w domu psa lub kota .
Wykres przedstawia wyniki tej ankiety :
15 % - mam kota
65 % - mam psa
25 % - nie mam psa ani kota

Ustal , ile procent ankietowanych ;
a) nie ma psa
b) ma i kota, i psa
c) ma kota i nie ma psa
d) ma psa i nie ma kota .



wiem , ze powinno powychodzic ;
a - 35 %
b - 5 %
c - 10 %
d - 60 %


tylko nie wiem, jak to sie niby oblicza ? ;(

prosze o obliczenia !


prosze,pomozcie . ;** ;))

bd bardzo wdzieczna .


daje 15 pkt . ;)

3

Odpowiedzi

2009-11-01T11:34:43+01:00
A) dodajesz to 15 + 25=40
b) 15 + 65 + 25 = 105%
i to 5% to jest ta liczba.
c) 25 - 15 = 10
d) nie jestem pewna, ale tam wyjdzie 55%
65 - 25 + 15
2009-11-01T11:36:24+01:00
Wyobraźmy że 5% to 1 osoba, więc 3 osoby ma kota, 13 osób ma psa, a 5 nie ma ani kota ani psa. Razem ankietowanych to 20. 15 osób ma psa i/lub kota. 13+3=16 a 16-15=1 a wyobrażamy, że 1 to 5%, więc 5% ankietowanych ma psa i kota, 3-1=2 czyli 10% ma kota, a nie ma psa, 3-1+5=7 więc 35% nie ma psa, bo ankietowani, że nie mają ani kota, ani psa, to psa nie mają. 13-1=12 czyli 60% ma psa, a nie ma kota.

Wiem, że pomieszałem z kolejnością, ale myślę, że zrozumiesz.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-01T11:39:27+01:00
A) nie ma psa

Psa posiada 65% uczniów. Zatem wszyscy pozostali tego psa nie mają. Jest ich:
100% - 65% = 35%

b) ma i kota, i psa
x - szukany procent osób
25% uczniów nie ma ani psa, ani kota. Stąd wynika, że
100% - 25% = 75% posiada psa lub kota.
65% osób ma psa, 15% ma kota. Są wśród nich osoby, które mają 1 lub dwa zwierzątka.
Jeśli ktoś ma dwa zwierzątka, jest liczony tak jakby podwójnie, więc trzeba ich odjąć.
15% + 65% - x% = 75%
80% - x% = 75%
x = 5%

c) ma kota i nie ma psa
5% osób ma kota i psa, a 15% osób ma kota (są wśród nich także Ci, którzy mają i kota i psa)
15% - 5% =10%

d) ma psa i nie ma kota
Od osób które mają psa, trzeba odjąć te osoby, które mają kota i psa:
65% - 5% = 60%
2 4 2