Odpowiedzi

2010-03-29T21:48:01+02:00
A) // 7/2
x=-1
b)-20=2x^2+15x+5
2x^2+15x+25=0
delta=25
pierwiastek z delty = 5
x1=(-15+5)/4=-2,5
x2=(-15-5)/4=-5
c)12=-3x^2+11x+4
-3x^2+11x-8=0
delta=25
pierwiastek z delty = 5
x1=(-11+5)/-6=1
x2=(-11-5)/-6=2 i 2/3
d)15=0,4x^2-x
0,4x^2-x-15=0
delta = 25...
x1=(1-5)/0,8=-5
x2=(1+5)/0,8=7,5
4 4 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-29T21:53:05+02:00
Oblicz, dla jakich argumentow funkcja:
a) y= -2/7xkwadrat przyjmuje wartość -3i1/2
b) y= 2x kwadrat+ 15x +5 przyjmuje wartosc -20
c)y= -3x kwadrat+ 11x +4 przyjmuje wartosc 12
d) y= 2/5x kwadrat -x przyjmuje wartosc 15.

x - argument
y - wartość
delta= b^2 - 4*a*c gdzie y=a*x^2 + b*x +c

(x^2) -> twoj x kwadrat


a)-3 i 1/2 = (-2/7)x^2
(-7/2)=(-2/7)x^2
1=x^2
x=-1 lub x=1

b) -20= 2x^2+ 15x +5
2x^2+ 15x +25=0
delta = 225-200
delta = 25
√delta=5

x1=(-15+5)/4 lub x2=(-15-5)/4
x1=(-10)/4 lub x2=(-20)/4
x1=-2 i 1/2 lub x2=-5

c)12= -3x^2+ 11x +4
-3x^2+ 11x -8 = 0
delta= 121 - 96
delta = 25
√delta=5

x1=(-11+5)/-6 lub x2=(-11-5)/-6
x1=(-6)/-6 lub x2=(-16)/-6
x1=1 lub x2=2 i 2/3

d) 15= (2/5)x^2 -x
(2/5)x^2 -x -15=0
delta= 1 + 24
delta = 25
√delta=5

x1=(1+5)/(4/5) lub x2=(1-5)/(4/5)
x1=(6)/(4/5) lub x2=(-4)/(4/5)
x1=30/4 lub x2=-5
x1=7 i 1/2 lub x2=-5
5 3 5