Zad17/196 1gim.
W czasie kwesty zebrano dopuszki 150zl. Wsrod 41 zebranych monet byla tylko jedna zlotowka a poza tym tylko dwuzlotowki i pieciozlotowski. Ile bylo pieciozlotowek a ile dwuzlotowek?

Zad19/196
Dwie trzecie wszystkich pracownikow firmy handlowej Klops stanowia sprzedawcy a jedna piata urzednicy. Oprocz tego firma ta zatrudnia sprzataczke,dyrektora i dwoch zastepcow dyrektora.Ile osob pracuje w Klopsie?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-29T21:46:38+02:00
Zad 17.
Liczba pięciozłotówek: x
Liczba dwuzłotówek: (40 - x) 1 * 1 + 2 * (40 - x) + 5x = 150 1 + 80 - 2x + 5x = 150 -2x + 5x = 150 - 80 - 1 3x = 69 : 3 x = 23

Odp. Dwuzłotówki: 40 - 23 = 17 , pięciozłotówki: 23


Zad 19
x-liczba pracowników
2/3x-sprzedawcy
1/5x-urzednicy
1-s
1-d
2-vice
2/3x+1/5x+4=x
13/15x+4=x
2/15x=4
x=30 osób

Mam nadzieje, że pomogłam.
2010-03-29T21:49:49+02:00
Zad 1
x- liczba dwuzłotówek
40 - x - liczba pięciozłotówek
150=1*1+2x + (40-x)*5
150=1+2x+200-5x
-3x=150-201
-3x=-51 /:-3
x=17
40-17= 23
liczba dwuzłotówek- 17
liczba pięciozłotówek - 23

zad2
x - liczba wszystkich pracowników
x=2/3x + 1/5x + 1+1+2
x=10/15+3/15+4
x-13/15=4
2/15x=4
1/15x=2
x=2*15
x=30

Odp:W Klopsie pracuje 30 pracowników.
2010-03-29T21:51:46+02:00
Za17
x-iość dwuzłotówek
40-x ilość pięciozłotówek
2*x+5*(40-x) + 1=150
2x+200-5x +1=150
-3x=150-1-200
-3x=-51 /:-3
x= 17 - ilośc jednozłotówek
40-17=23 - ilość pięciozłotówek

zad17
x-wszyscy pracownicy
2/3x-sprzedawcy
1/5x - urzędnicy
2/3x+1/5x+1+1+2=x
10/15x+3/15x +4=x
13/15x-x=-4
-2/15x=-4 /:-2/15
x=4*15/2
x=30 - tyle osób