Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-29T21:50:15+02:00
A) 14kg+2kg=16kg - masa roztworu
2÷16=0,125
Stężenie tego roztworu to 12,5%

b) 0,09*30dag=2,7 dag

c) 20÷0,15=133,(3) ≈ 133g
16 4 16
2010-03-29T21:51:09+02:00
A) Masa roztworu:
14kg+2kg = 16kg
Stężenie procentowe roztworu:
2kg÷16kg×100% = 12,5%

b) 9%×30dag = 0,09×30dag = 2,7dag = 27g

c) x - masa roztworu
15% - 20g
100% - x

15%x = 100%×20dag
0,15x = 20dag
x = 133⅓ dag
15 4 15
2010-03-29T21:51:28+02:00
A) Do 14 kg wody wsypano 2 kg cukru. Wyraź w procentach steżenie otrzymanego roztworu.

Cp = [2/(14+2)]*100% = 12,5 %

b) Ile cukru znajduje się w 30 dag roztworu 9-procentowego??

30*0,09 = 2,7 dag

c)Jaka jest masa 15-procentowego roztworu, w którym rozpuszczono 20g cukru???

(20*100)/15 = 133,33 g
4 4 4