W reklamie firmy produkującej trójnogie stoły przedstawiono rysunek , ktory mial pokazywać, jak dynamicznie rozwija sie ta firma.
2005 - 200 stolow
2006 - 206 stołow
2007 - 210 stołów

a) O ile procent wzrosła produkcja trójnogich stołów w roku 2006 w porównaniu z 2005 ?

b) O ile procent produkcja wzrosła w roku 2007 w porównaniu z 2005 ?

3

Odpowiedzi

2009-11-01T11:42:12+01:00
A)200/206 × 100% =20000/206 ≈ 97%
100% - 97% = 35%

b) 200/210 × 100% = 20000/210 ≈95%
100% - 95% = 5%
45 3 45
2009-11-01T11:42:12+01:00

a
200 stołów w 2005r to 100 %
206 - 200 = 6 stołów
200 to 100 %
6 to x %
x % = 6 razy 100/200 = 3 % wzrosła produkcja w 2006 r
b
210 - 200 = 10
200 to 100 %
10 to x %
x = 10 razy 100/200 = 5 % wzrosła produkcja w stosunku do 2005 r
79 4 79
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-01T11:44:02+01:00
A)
200 - 100%
206 - x
x=(206*100%)/200= 103%
wzrosła o 3%
b)
200 - 100%
210 - x
x=(210*100%)/200= 105%
wzrosła o 5%
81 4 81
Komentarz został usunięty
Komentarz został usunięty