Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-29T22:00:32+02:00
Wąski pas po obu stronach linii brzegowej, zarówno od strony lądu, jak i strony morza, na który ma wpływ rzeźbotwórcza działalność mórz i oceanów (m.in. fal morskich, pływów, prądów przybrzeżnych).

Ze względu na to czy działalność ta jest niszcząca czy budująca, wyróżnia się wybrzeża niszczone, wybrzeża narastające oraz wybrzeża wyrównywane (tj. w niektórych miejscach niszczone, w niektórych narastające). A ze względu na jego układ w stosunku do głównych linii ukształtowania terenu lub budowy geologicznej wyróżnia się wybrzeża podłużne i wybrzeża poprzeczne. Wyróżnia się także wybrzeża podwójne, czyli takie, którym towarzyszy dodatkowo lido lub mierzeja.
5 1 5
2010-03-29T22:02:33+02:00
Wysokie kilify są to inaczej wysokie brzegi.
Ruchome Wydmy to ruszające sie piski,które wystepują nad morzem,a największe są w Parku Narodowym w Łebie.
23 3 23