RÓWNANIA I NIERÓWNOŚCI
Zadania Tekstowe.

Pani Kowalska zarabia miesięcznie o 200zł więcej od pana Kowalskiego. w ciągu roku oboje razem zarobili 48 tyś. zł. Jakie jest miesięczne wynagrodzenie pani Kowalskiej , a jakie pana Kowalskiego ?

3

Odpowiedzi

2010-03-29T22:00:35+02:00
X-zarobki Kowalskiego(m-c)
x+200-zarobki Kowalskiej(m-c)
x+x+200=48 000:12
2x+200=4 000
2x=4 000-200
2x=3 800
x=1 900
x+200=2 100
Kowalska- 2100zł, a Kowalski-1900zł

Licze na najlepsze:).
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-29T22:02:47+02:00
48000zł - roczny zarobek państwa Kowalskich
48000:12=4000
4000zł - miesięczny zarobek państwa Kowalskich

x - zarobek pana Kowaskiego
x+200 - zarobek pani Kowalskiej
x+x+200=4000
2x=3800
x=1900
x+200=2100

Odp: Pan Kowalski miesięcznie zarabia 1900zł, a pani Kowalska 2100zł.
2010-03-29T22:04:52+02:00
X-zarobki pana Kowalskiego
x+200-zarobki pani Kowalskiej
12*(x+x+200)=48 000
12*(2x+200)=48 000
24x=48 000 - 2 400
24x=45 600/:24
x=1900

Pan Kowalski miesięcznie zarabia 1 900zł a pani Kowalska 2 100zł