W fabryce szkła produkuje się kulki szklane o promieniu 5 cm. Do wysyłki będą one pakowane po 4 sztuki w sztywne pudełka o kształcie walca, którego wysokość wynosi 10 cm, a średnica 24 cm. Czy dobrze została dobrana średnica tych pudełek?


proszę o pomoc, pilne na jutro !!!!!

2

Odpowiedzi

2010-03-29T22:50:25+02:00
Odp.
Średnica kulki wynosi 10[cm];
Do pudełka o średnicy 24[cm] jesteśmy w stanie na dno włoży 4 kulki o średnicy 10[cm],promień 12[cm] jest wstanie pokryć średnicę kulki.Dobrze dobrano średnicę pudełka.


1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-29T23:02:38+02:00
Oczywiście że nie

Średnica kulki wynosi 10[cm];
jeżeli jest walec o wysokości 10 cm to włożymy tylko jedną warstwę więc muszą się zmieścić 4 w jednym poziomie
(dalsze rozwiązanie przedstawiono w załączniku)
4 5 4