Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Duox
  • Rozwiązujący
2010-03-29T22:24:24+02:00
Jednostki :
Km/h
M/s kwadrat.
Sens Fizyczny :
Dzięki prędkości możemy obliczyć szybkość z jaką porusza się dane ciało.
2 3 2
2010-03-29T22:26:43+02:00
[v] = m/s
[v] = km/h
[v] = mph (mile na godzine w stanach)

v=s/t
Prędkość jest to wielkość fizyczna opisująca jaką drogę przebędzie daane ciało w jednostce czasu.

ps. w zależności od zadania może być prędkość
chwilowa (w tym danycm momencie)
średnia (średnio przez dany odcinek czasu v=s całkowite/t całkowite)
2010-03-29T22:32:56+02:00
Cp. Wielkość Fizyczna Wzór Jednostka
1. prędkość (V) V=s/t m/s
2. Droga (s) S=V*t

- w ruchu jednostajnym S=1/2*V*t
prostoliniowym
- w ruchu Zmien. S=at do drugiej/2 M

3. Przyśpieszenie (a) a=DeltaV/Delta(t) m/s do potęgi 2
4. Siła(F) F=m*a N
5. prędkość(p) p=m*V kg*m/s