Odpowiedzi

2009-11-01T11:59:20+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-01T12:06:13+01:00
Zad 007
a) (3/4)² = 9/16
b) = (4/3)⁻³ = (3/4)³ = 27 / 64
c) = (√16)³ = 4³ = 64

Zad. 008
a) = 2^(2/3) * 2^(3 * 2/3) * 2^(-2) =
2^(2/3 + 6/3 + (-2)) = 2^(8/3 - 6/3) = 2^(2/3) = ∛4

b)= 4 * 9^(1/4) * 6^(6/4) =
4 * 3^(1/2) * 6 ^ (3/2) =
= 4 * 3^(1/2) * 216^(1/2) =
= 4 * 648^(1/2) = √2 * 108

c) = ( 3^ (2/3) * 3^(3/2)) / (3^(1/2)) =
[3 ^(2/3 + 3/2)] / [3^(1/2)] = 3^(13/6) / 3^(3/6) =
3^(13/6 - 3/6) = 3^(5/3)