Odpowiedzi

2010-03-29T22:55:34+02:00
1.Owady:
-głowa,tułów i odwłok
-1 para czułek, odnóża gębowe tworzą aparaty gębowe, odnóża kroczne 3 pary
Pajęczaki:
-głowotułów, odwłok
-brak czułek, aparat gębowy to szczękoczułki, 4 pary odnóży krocznych.
2. U owadów występują przeobrażenia: zupełne i nie zupełne. Zupełne zachodzi, gdy larwa różni się od postaci dorosłej wyglądem i budową. Niezupełne zachodzi gdy larwa jest podobna do dorosłego owada. Owady wykluwają się z jaj.
3 nie mam
15 4 15
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-29T22:58:31+02:00
1. Pajęczaki posiadają :
-głowotułów i odwłok
Owady:
- odwłok, tułów i głowę

2. Większość owadów przechodzi rozwój złożony. Zapłodnione jaja po przejściu okresu zarodkowego przetwarza się w larwę. Larwa zawsze różni się od owada dojrzałego płciowo. Larwy rosną w ciągu kilku kolejnych linień ulegają metamorfozie.
U owadów wyróżnia się dwa typy przeobrażenia:
a) niezupełny (jajo, larwa, dojrzały owad)
b) zupełny (jajo, larwa, poczwarka, dojrzały owad)

3. przystosowania:
- muszla, służąca jako schronienie i 'mieszkanie'
- mięsista noga, służąca do poruszania się
- wydzielany śluz, dzięki czemu ślimak może poruszać się po śliskich powierzchniach
13 4 13