Odpowiedzi

2010-03-29T22:52:59+02:00
Skoro jest to kwadrat to pole boczne=a²= 10²= 100cm²
obw podsawy = 10cm, bo po zwinięciu sciany bocznej utworzy okrąg
czyli 10=2πr --> r= 5/π
liczymy pole postawy
p=πr²= (5/π)²π= 25/π cm²

pole calkowite to pola dwóch podstaw i pola powierzchni bocznej więc
P calkowite = 2 * 25/π +100 = 50/π +100
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-29T22:55:40+02:00
A = 10 cm
Pc = 2Pp + Pb
Pc = 2(pi * r *r ) + 100


Obw podstawy = 10 cm
10cm =2pi * r
r= 5/pi

Pp = pi * 25 pi* pi
Pc = 50pi[szescian] + 100
1 5 1
2010-03-29T22:56:21+02:00
Pole powierzchni bocznej:
Pb = 10² = 100cm²

Pole podstawy:
Pp = πr² = π10² = 100πcm²

Pole powierzchni całkowitej:
Ppc = Pb + 2×Pp = (100 + 200π)cm²
Ppc = 100(1+2π)cm²