Prosze szybko !! .. o dokładnie rozpisac, bo inaczej zgłaszam jako błędne.

1.Z podanego wzoru wyznacz z . Załż, że wszytskie pozostałe niewiadome s.a liczbami dodatnimi
a) y= c/2a+z

b)1/2 z=ab=c

2. Z podanego wzoru wyznacz wskazane niewiadome. Załóż że wszystkie pozostałe niewiadome sa liczbami dodatnimi.

b)s=vt v,t
d)F=ma m,a
f) T1/v1=T2/v2 T2, v2
h)l=2(pi)r r
j) P=1/2a*h a,h

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-29T23:42:03+02:00
1.Z podanego wzoru wyznacz z . Załż, że wszytskie pozostałe niewiadome s.a liczbami dodatnimi
a) y= c/2a+z
*jeśli z jest w mianowniku, to:
y(2a+z)=c
2a+z=c/y
z=c/y-2a
*jeśli z jest dodane do ułamka c/2a, to:
z=y- c/2a

b)1/2 z=ab=c
z=2ab=2c

b)s=vt v,t
v=s/t
t=s/v

d)F=ma m,a
m=F/a
a=F/m

f) T1/v1=T2/v2 T2, v2
T2=(T1*v2)/v1
v2=(v1*T2)/T1

h)l=2(pi)r r
r=l/2pi

j) P=1/2a*h a,h
a=2P/h
h=2P/a
2010-03-29T23:45:48+02:00
1.

a)
y = c/(2a+z) |*(2a+z)
y(2a+z) = c |:y
2a+z = c/y
z = c/y -2a

b)
1/2z = ab+c |*2
z = 2ab+2c
z = 2(ab+c)


2.

b)
s = vt |:t
v = s:t
----------
s = vt |:v
s:v = t
t = s:v

d)
F = am |:a
F:a = m
m = F:a
-----------
F = am |:m
F:m = a
a = F:m

f)
T1/v1 = T2/v2 |*v2
T1v2/v1 = T2
T2 = T1v2/v1
-----------------
T1/v1 = T2/v2 |*v1v2
T1v2 = T2v1 |:T1
v2 = T2*v1/T1

h)
l = 2πr |:2π
l:2π = r
r = l:2π

j)
P = 1/2a*h |*2
2P = ah |:h
2P:h = a
a = 2P:h
------------
P = 1/2a*h |*2
2P = ah |:a
2P:a = h
h = 2P:a
2010-03-29T23:49:07+02:00
1]
a]1 opcja:
jesli to z jest za ułamkiem to :
y=2/2a +z
z=y-c/2a
2 opcja: jeśli to z jest pod kreską ułamkową, to:
y=c/2a+z
mnożysz obie strony przez mianownik, czyli:2a+z i masz:
c=y(2a+z)
c=2ay+zy
c=y(2a+z)/:y
2a+z=c/y
z=c/y-2a
b]
masz tu 2 razy znak = i nie wiadomo, jak to znowu rozumieć?
½z-ab=c/×2
z-2ab=2c
z=2c+2ab
jesli to źle odczytałam, napisz
2]
s=vt
v=s/t
t=s/v

F=ma
m=F/a
a=F/m

T₁/v₁=T₂/v₂
T₁v₂=T₂v₁
T₂=T₁v₂/v₁
v₂=T₂v₁/T₁
h]
l=2πr/:2π
r=l/2π
j]
P=½ah/×2
2P=ah

a=2P/h
h=2P/a