A)W latach 1980-1990 liczba bobrów w Polsce zwiększyła się o 353,33% ,czyli o 5300 zwierząt .Ile było bobrów w roku 1990?

b)W latach 1946-2000 liczba ludności w Gdańsku zwiększyła się o 287,2%, czyli o 339 tys. osób.Ustal ile ludzi mieszkało w Gdańsku w 1946 roku?

2

Odpowiedzi

2010-03-30T08:55:14+02:00
A)W latach 1980-1990 liczba bobrów w Polsce zwiększyła się o 353,33% ,czyli o 5300 zwierząt .Ile było bobrów w roku 1990?

353,33%x=5300
x=5300:3,5333
x=1500
1500+5300=6800
W 1990 roku było 6800 bobrów.

b)W latach 1946-2000 liczba ludności w Gdańsku zwiększyła się o 287,2%, czyli o 339 tys. osób.Ustal ile ludzi mieszkało w Gdańsku w 1946 roku?

287,2%,x=339 tys.
x=339 tys.:2,872
x=118036
w Gdańsku w 1946 roku mieszkało ok.118 tys ludzi
13 4 13
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-30T09:09:24+02:00
A)
100%-x
353,33%-5300

353,33%x=5300
3,5333x=5300/:3,5333
x= ≈1500
1500+5300=6800
odp.w roku 1990 było około 6800 bobrów

b)
100%-x
287,2%-339tys.

287,2%x=339
2,872x=339/:2,872
x= ≈118tys.
odp.w Gdańsku w 1946 roku mieszkało około118 tys. ludzi
22 4 22